هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

غرامت دستمزد در ایام بیماری و طول درمان

به مرخصی که در ایام بیماری به کارکنان داده می شود مرخصی استعلاجی می گویند . کارکنان در صورت بیماری و سپری کردن دوره درمان می توانند تا سه روز در سال از مرخصی استعلاجی با حقوق استفاده کنند ولی در صورتی که دوره درمان بیشتر از سه روز باشد کارفرما دیگر مسئولیتی برای پرداخت حقوق در ایام بیماری و درمان کارکنان ندارد و کارکنان باید با مدارک پزشکی به شعبه تامین اجتماعی خود مراجعه کرده و حقوق ایام بیماری و درمان در مرخصی استعلاجی خود را از سازمان تامین اجتماعی طلب کنند.       

  • غرامت دستمزد بیمه شده ای که دارای همسر و فرزند یا پدر و مادر تحت تکفل باشد به مقدار سه چهارم آخرین حقوق دریافتی پرداخت می گردد.
  • غرامت دستمزد بیمه شده ای که دارای همسر و فرزند نبوده یا پدر و مادر تحت تکفل نداشته باشد و مجرد باشد به مقدار دو سوم آخرین حقوق دریافتی پرداخت می گردد و در صورتی که با هزینه سازمان بستری شود به مقدار یک دوم پرداحت می گردد.

نکته : هرگاه سازمان بیمه شده ای را برای درمان به شهر دیگری اعزام کند سازمان علاوه بر حقوق و دستمزد روزانه در ایام بیماری معادل صد درصد غرامت حقوق روزانه بابت هزینه هر روز اقامت پرداخت می گردد.

نکته : در صورتی که به تشخیص پزشک معالج بیمار به همراه نیاز داشته باشد معادل 50درصد حقوق و دستمزد روزانه بیمه شده به همراه بیمار از طرف سازمان پرداخت می گردد.

نکته : در صورت بروز حادثه برای کارکنان، کار فرما مکلف می باشد مراتب را ظرف سه روز اداری کتبا به سازمان اعلام نماید و در این مدت هر گونه هزینه ای پرداخت نماید سازمان هزینه های مربوط را پرداخت خواهد کرد.

مستمری بیکاری :

در صورتی که کارکنان شاغل در هر بخش به صورت غیر ارادی و درخواست کارفرما و یا به دلیل عدم نیاز از کار اخراج گردند با داشتن شرایط زیر می توانند از بیمه بیکاری استفاده نمایند.

  1. بیکاری غیر ارادی باشد.
  2. حداقل دارای شش ماه سابقه کار پرداخت حق بیمه باشند.
  3. مشمول قانون تامین اجتماعی باشد.

مدت پرداخت مستمری بیمه بیکاری :

مدت سابقه به ماهمجردمتاهل
6 تا 24 ماه6 ماه12 ماه
25 تا 120 ماه12 ماه18 ماه
121 تا 180 ماه18 ماه26 ماه
181 تا 240 ماه26 ماه36 ماه
241 ماه به بالا36 ماه50 ماه

نکته : در صورت اشتغال مجدد و عدم پذیرش شغل جدید از طرف اداره کار مستمری بیکاری قطع می گردد.

hossein kordlo وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *