هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

محاسبه بیمه قراردادها

قراردادهای پیمانکاری به دو شکل تقسیم بندی میشوند:

  1. قرارداد های عمرانی
  2. قرارداد های غیر عمرانی

قرارداد های عمرانی :

منظور از قراردادهای عمرانی، قرارداد های است که در آن کارفرما یکی از ارگان ها و یا سازمانهای دولتی می باشد که بابت پروژه فوق از طرف دولت اعتبار تخصیص داده شده است.

انواع قرارداد های عمرانی :

  1. قرارداد های مشاوره ای
  2. قراردادهای اجرایی

در قرارداد های مشاوره ای حق بیمه به مقدار 15.6 درصد محاسبه می گردد که 12 درصد آن سهم کارفرما و 3.6 درصد بر عهده پیمانکار می باشد.

در قراردادهای اجرایی حق بیمه 6.6 درصد مبلغ قرارداد می باشد که 5 درصد سهم کارفرما و 1.6 درصد بر عهده پیمانکار می باشد.

نکته : در قراردادهای عمرانی پیمانکار موظف به ارسال لیست بیمه پرسنل شاغل در پروژه به اداره تامین اجتماعی می باشد ولی مبلغی بابت لیست پرداخت نمی کند و در پایان پروژه سازمان تامین اجتماعی درصد بیمه قرارداد را محاسبه می کند و دریافت می کند اما در صورتی که مبلغ لیست بیمه ارسالی پیمانکار بیشتر باشد مابه التفاوت آن را دریافت می کند.

قراردادهای غیر عمرانی :

منظور از قراردادهای غیر عمرانی، قراردادهایی است که بین شرکتها و سازمان های خصوصی با پیمانکاران انجام می شود، به عبارتی اعتبار آن از محلی به غیر از بودجه عمرانی دولت تامین می شود.

قرارداد های غیر عمرانی به شکلهای زیر می باشد:

  1. قرارداد های مکانیکی
  2. قرارداد های غیر مکانیکی(دستی)
  3. قرارداد با مصالح
  4. قرارداد بدون مضالح

درصد بیمه قرارداد ها با توجه به با مصالح و بدون مصالح بودن و یا مکانیکی و غیر مکانیکی بودن و یا تر کیبی از آن ها محاسبه می شوند :

قرارداد به صورت مکانیکی :در قرارداد هایی که به صورت مکانیکی انجام می‌شود درصد بیمه قرارداد به مقدار 7.8% درصد محاسبه می شود که 7% درصد آن بابت بیمه قرارداد و یک نهم آن به عبارتی هشت دهم درصد 0.8% بابت بیمه بیکاری قرارداد می باشد.

قرارداد به صورت غیر مکانیکی : در قرارداد هایی که به صورت غیر مکانیکی(دستی) انجام می‌شود درصد بیمه قرارداد به مقدار %16.67 درصد محاسبه می شود که  15% درصد آن بابت بیمه قرارداد و یک نهم آن به عبارتی 1.67% بابت بیمه بیکاری قرارداد می باشد.

قرارداد با مصالح : درصد بیمه قرارداد به مقدار 7.8% درصد محاسبه می شود که 7% درصد آن بابت بیمه قرارداد و یک نهم آن به عبارتی هشت دهم درصد 0.8% بابت بیمه بیکاری قرارداد می باشد.

قرارداد های بدون مصالح : درصد بیمه قرارداد به مقدار 16.67% درصد محاسبه می شود که  15% درصد آن بابت بیمه قرارداد و یک نهم آن به عبارتی 1.67% بابت بیمه بیکاری قرارداد می باشد.

نکته : پیمانکاران موظف می باشند لیست بیمه پرسنل را به صورت ماهانه اعلام کنند و مبلغ آن را پرداخت نمایند و در پایان قرارداد مبلغ بیمه قرارداد توسط سازمان تامین اجتماعی محاسبه میشود و مبلغ لیست های ارسالی از آن کسر و مابقی پرداخت می گردد در صورتی که مبالغ لیست های ارسالی بیشتر از حق بیمه قرارداد باشد ملاک محاسبه بیمه قرارداد لیست های ارسالی می باشد .

hossein kordlo وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *